Ett år har gått

Kjære Jan. I dag går våre tanker til deg og til den varme junidagen vi feiret hverandre og sommeren. Den dagen som ble den siste i ditt liv. Et liv du har delt raust med oss i LPO i 35 år.

I dag minnes vi din lune latter, ditt smil og gode replikker.

Vi savner din klokhet, dine gode råd og din erfaring.

Vi husker din vilje til å søke igjen og igjen etter de beste løsningene, og som samtidig alltid hadde kontroll på gjennomføring, kostnader og omfattende regelverk.

Nå, ett år etter du så brått ble revet bort, ser vi at minnene av deg lever videre. Fordi du har satt spor, ikke bare i tankene våre, men også i de mange prosjektene du har vært med å forme: Oslo Spektrum, Jessheim kultur- og rådhus, Arendal kultur- og rådhus, Hermetikken kulturfabrikk på Sortland og nylig ferdigstilte Ramsalt i Bodø.

Ikke minst i våre pågående prosjekter – som det nye kulturbygget Kvartal 1 i Lillestrøm. Du hadde vært så stolt over å se alt dette!

Vi savner din omsorgsfulle tilstedeværelse og din erfaring. Med din omsorg så du oss alle, du brydde deg. Du var vår kollega, vår venn og du var vår mentor.

Takk for alt du lærte oss, vi vil alltid huske deg.