Hilde Lillejord

LPO fornyer sin grafiske profil

I samarbeid med Tank og Dunderverk har LPO i 2018 fornyet sin grafiske profil og nettside for å bedre kommunisere hvem vi er, hva vi kan, og hva vi gjør.

Vi lever av vår kompetanse. Vår største verdi ligger i hodene til våre ansatte; de nesten hundre menneskene som er fordelt på kontorer i Oslo, Lillehammer og på Svalbard. Det er menneskene i LPO som hver dag skaper ideene og løsningene vi lever av å selge. Det er menneskene i LPO som dyrker nettverkene hvor nye oppdrag blir skapt.

Prosjektfaktaark03

Våre prosjekter blir til i et samarbeid mellom ulik kompetanse på kontoret og for oss er det helt naturlig at avkastningen på denne verdiskapningen går tilbake til oss som skaper verdiene. På vår nye nettside ønsker vi å bedre vise frem vår kompetanse, våre prosjekter og alle LPOerne som får dette maskineriet til å fungere så bra!

Rammen er vårt nye primære tilleggselement og representerer helhet, fellesskap, fleksibilitet og inkludering.
Primærpalett
Primærpaletten er varm, energisk og solid, og sort skal spille en viktig rolle som kontrast. Rødoransje er hovedfargen, støttet av beige.
LPOs sekundærpalett
Våre nye fonter er Aperçu, til bruk i korte tekstmengder, som overkrifter, tabeller og bildetekster, og Freight som støtter Aperçu og brukes i lengre tekster, som f.eks. i tilbudtekster eller i brev.
Sekundærpalett
Sekundærpaletten består av en varm, og en kald palett. Fargene er til bruk i illustrasjoner og tegninger, og brukes der primærpaletten ikke strekker til.
Applikasjoner
Brevark, prosjektfaktaark og visittkort
Applikasjoner
Vår nye CV-mal som både beskriver hver ansatts kompetanse og relasjon til viktige prosjekter på en god måte.