Oxigeno

LPO har rehabilitert og bygget på eksisterende industribygg på Vulkanområdet i Oslo. Totalt 2000m2 ble tilpasset for etablering av Oxigeno treningssenter.

Bygningen er en industribygning fra 50-tallet med mange forskjellige leietakere og aktiviteter. Bygningen har et industrielt preg utvendig med en malt fasade og lange vindusbånd. Selve vinduene er byttet ut med moderne vinduer som er tilpasset bygningens alder og estetikk.

Treningssenteret ble lagt til ledige lokaler i byggets 3.og 4. etasje. 4.etasjen som var tilbaketrukket fra fasaden, ble utvidet mot mot vest og fikk en høy glassfasade og ble treningssenterets hovedrom og utstillingsvindu. Ventilasjonsaggregater med luftinntak er utført i zink og signaliserer en maskinfunksjon. De utvendige inngangspartiene fra hhv. nord og vest ble fjernet, og erstattet med nye som blir utformet av glass og stål.

Treningssenteret tilbyr lokaler for flere typer aktiviteter som vekttrening, spinning, yoga/pilates og kondisjonstrening. Mellom dame- og herregarderoben ligger en velværeavdeling med dusjer, badstuer og behandlingsrom. I forbindelse med resepsjon og adkomstsone er det en avdeling for administrasjon og barnepass.