Arendal kultur- og rådhus

Bygge- og byreparasjonsprosjekt midt i Arendal sentrum. Prosjektet inkluderer fire offentlige funksjoner; bypark, rådhus, kulturhus og kollektivterminal. Byparken er et supplement til byens to andre viktige uterom; torget og pollen, og ligger mellom Trefoldighetskirken og den nye bygningen. Den store kultursalen er lagt i aksen fra Trefoldighetskirken og etablerer samtidig en fondvegg og mulig utescene mot parken, mens kirken reiser seg høyt og vertikalt på motsatt side. Den store salen ligger som konstruktivt adskilt enhet på gatenivå, med arealer for rådhusfunksjonene rundt og over. Salen har store variasjonsmuligheter med plass for 800 personer ved klassisk amfioppsett.

En mindre blackboks  med mulig atkomst rett inn fra gata og bystyresalen i annen etasje mot parken, supplerer kulturmulighetene i huset. Å samlokalisere 300 ansatte fra fem tidligere kommuner i kontorlandskap for både å ivareta en åpen arbeidssituasjonen og samtidig skape stor tilgjenglighet for kommunens befolkning, var en av oppgavens mange utfordringer. Kollektivterminalen tar i bruk de omkringliggende gatene og med bygningsmessige funksjoner i første etasje mot parken.