SOMMERROGATA 1 – LPO tilstede på Oslo Åpne Hus (lørdag 24. september)

Foreningen Oslo Åpne Hus inviterer nok en gang Oslos befolkning til å se flotte og kjente byggverk i byen vår. I den forbindelse skal vi vise frem Sommerrogata 1, et unikt stykke arkitektur som ble til i en tid hvor modernismen for alvor var i ferd med å overta et historisk uttrykk.

Marte Vadet vil representere LPO i byggets kantine, den tidligere ekspedisjonshallen som i sin tid ble dekorert av kunstneren Per Krogh. «Ved besøk i Sommerrogaten 1 får du se Krohg-salen, det flotte trapperommet og Vestkantbadet med Vestkantbadet Spa. Det er lagt opp til morgenbad i Vestkantbadet og omvisning av Vestkantbadet Spa.» - Oslo Åpne Hus.

Sommerrogaten Utvikling AS jobber med omregulering av eiendommene Sommerrogata 1 og Inkognitogata 37. Bak prosjektet står Höegh Eiendom AS, Aspelin Ramm Eiendom AS og Anker Properties AS.Vi ser frem til å se flest mulig besøkende, og gleder oss til å fortelle om våre fremtidige planer for dette bevaringsverdige bygget.

Les mer om Sommerogata 1 på Oslo Åpne Hus her.