Nye praktikanter

LPO har igjen fått tre nye praktikanter; Marie, Amund og Mairin. De har tatt permisjon fra studiene i arkitektur og byplanlegging for å arbeide hos oss i ett år. Velkommen!

Marie Olsen (23), Amund Klæbo Lyngstad (23) og Mairin Olivia Walner (23) begynte denne uken som praktikanter på LPO og skal i løpet av det neste året ta del i de mange spennende prosjektene LPO arbeider med.

LPO har lang tradisjon med å ansette praktikanter, som regel med kontrakter på ett år.

- Det er en vinn-vinn situasjon som både vi og studentene får stort utbytte av både faglig og sosialt, sier Per Olaf Steinslien, partner og HR-ansvarlig i LPO arkitekter. Han forklarer at studentene blir gitt mye ansvar og får ta del i alle prosjektfasene det året de arbeider her. Ordningen er populær og over femti studenter søkte på de tre stillingene LPO utlyste i vår.

Årets praktikanter kommer fra tre ulike studiesteder i Norge og Danmark: NTNU, Arkitektskolen i Aarhus og Universitetet i Stavanger.

- Vi ser at praktikantene blir gode ambassadører på de ulike skolene og bidrar til å gjøre oss mer kjent på flere studiesteder, forklarer Steinslien og legger til at mange tidligere praktikanter kommer tilbake og får fast jobb etter de har fullført studiene.

Av Hilde Lillejord